lieya here ^-^

My photo
hanya meluah segala buah fikiran yg agak kalut ... huhu .. dan meluahkn sglanyer dri sudut hati lieya .. lieya just want to be a simple person for everyone who know about me .. ngee ~!

teman-teman lieya

sy memang tiada jawapan utk itu.

salam.

hari ini lieya penat blogwalking sampai nak demam dah lieya nie sebab blogwalking tak ingat dunia.

hukhukhuk. btw, lieya suka blogwalking and lieya suka geng fiq’ra. lieya jumpa ramai kenalan baru, blogger2 yang lagi hebat dari lieya.

dalam entry sebelum nie lieya ada kata yang lieya suka lagu selamat tinggal bintang tue and ada yang x pernah dengar lagu tue. so, lieya da letak lagu tue kat blog lieya nie. korg boleh la dengar ea. ^-^

sebenar nya bukan ini yang lieya nak tulis kali ini. bukan fasal lieya blogwalking sehari suntuk and bukan juga fasal lagu encik mimpi itu.

lieya nak bercerita.

lieya nak luahkan semua nya kat blog lieya nie malam nie.

lieya nak kamu semua just duduk diam-diam dan baca jer apa yang lieya nak kongsi kali ini.

ok, lieya nak mula bercerita. (baca diam-diam dan jangan nakal-nakal ea kat blog lieya nie. =P)

ermm. before that, lieya nak tanya pernah ke korg mencintai seseorang dengan setulus hati korg?

mesti pernah kan. dan x semua nya berakhir dengan bahagia. ada yang putus di tengah jalan.

yer. lieya pon pernah mencintai seseorang setulus hati lieya.

siapa? tak perlu tau. biar lah lieya dan orang yang berkenaan jer yang tau.

betul. lieya memang cinta dia sepenuh hati lieya tp apa yang lieya sangka tak menjadi kenyataan.

putus di tengah jalan.

dalam sekelip mata sahaja.

bayangkan semalam lieya baru gelak-gelak dengan si dia tiba-tiba esoknya si dia mengatakan yang si dia dah ada orang lain.

sakitkan hati.

betapa pedih nya hati lieya time tue.

dan lieya tak tau nak buat apa.

andai diri lieya berada di malaysia ketika itu sudah tentu lieya akan pergi berjumpa dengan si dia dan bawa berbincang elok-elok.

tapi semua nya hanya lah angan-angan di siang hari.

lieya hanya mampu menangis, menangis dan terus menangis tika itu.

mungkin semua orang akan kata, “bodoh la kay nie menangis untuk orang yang melukakan hati kita”.

yer. memang lieya bodoh.

lieya bodoh kerana lieya sayangkan si dia.

tapi lieya tak bodoh sayangkan jodoh dari ALLAH.

jodoh dari ALLAH?

sebelum lieya terima si dia lieya da fikir betul2. lieya da buat solat sunat. dan itu la keputusan lieya buat tika itu.

lieya terima si dia seadanya.

lieya tau sejarah hitam dalam hidup si dia.

lieya bertekad lieya nak ubah si dia.

nak ubah si dia ke arah kebaikkan.

tapi semua nya musnah.

hancur berkecai.

bila putus lieya fikir baik-baik.

mungkin lieya bukanlah orang yang sesuai untuk bantu si dia.

bukan orang yang sesuai untuk menjadi pendamping diri si dia.

berbulan-bulan lieya pendam seorang diri.

lieya tak mengaku kalah.

lieya yakin suatu masa nanti si dia akan kembali pada si dia.

lieya betul-betul yakin.

tapi yakin lieya la yang menyedarkan diri lieya.

lieya sedar yang lieya belum layak lagi untuk mengubah seseorang.

dan orang yang harus berubah adalah lieya.

lieya sendiri yang kena berubah.

dan lieya perlukan tangan untuk memimpin lieya ke arah itu.

lama lieya menunggu.

dan lieya tertanya-tanya dalam hati lieya.

“tangan siapakah yang akan memimpin lieya kelak?”

dan takdir tuhan tiada siapa yang tau.

abg hadir dalam hidup lieya tika itu.

abg banyak ajar lieya erti kehidupan.

abg bantu lieya kearah yang lebih baik.

semua nya abg.

dulu, lieya pernah bermimpi ingin bersama si dia sepanjang hayat lieya.

namun mimpi itu hanya lah sekadar mimpi.

akhirnya lieya tersedar dan lieya tak akan bermimpi lagi.

lieya sayang abg sangat2.

tapi, jiwa lieya tergugat bila si dia muncul lagi dalam hidup lieya.

jiwa lieya tidak pernah tenang.

sampai ketika si dia bertanya pada lieya, “Ada peluang x abg dihati adk?”.

apa yang lieya harus jawab.

lieya tiada jawapan untuk itu.

semua nya lieya serah pada ALLAH.

dan lieya tau ALLAH dah aturkan yang sebaiknya untuk lieya.

sungguh lieya tidak punyai jawapan yang tegar untuk lieya berikan pada si dia.

dan lieya nak si dia tau lieya bahagia sekarang.

lieya bahagia adanya abg.

abg yang pimpin tangan lieya selama ini.

abg yang buat lieya bermakna dalam hidup ini.

dan lieya harap si dia faham akan diri lieya.

ini kisah cinta lieya yang lieya ingin lupa buat selama-lamanya.

ini kisah cinta seorang gadis yang cuba untuk mengubah orang namun sedar di pertengahan jalan yang lieya yang harus diubah.

ini kisah cinta yang mungkin lieya akan pendam sedalamnya di hati lieya.

ini kisah cinta lieya.

dan kisah ini sudah lama berakhir.

kisah yang lieya kuburkan di dasar hati lieya.

dan lieya tak akan sekali-kali menggalinya kembali.

lieya hanya berdoa moga jodoh lieya dengan abg akan kekal until jannah.

doakan lieya.

=)

luahan hati lieyasyaira,

1115p.m waktu malaysia,

22 december 2011.

p/s : lieya penat. nak tidur. tunggu abg lama sangat malam nie. selalu nya awal jer abg balik masjid. and lieya harap panas badan lieya akan turun esok. =)

 

8 comments:

Halimaton Saadiah Ngah Latip said...

salam lieya,setiap apa yg berlaku ada hikmahnya,insyaAllah bila tiba masanya lieya akan tau sapa jodoh lieya,percaya pada ketentuan Allah k,teruskan hidup seperti biasa,jangan mengalah dengan dugaan,Allah takkan duga lieya kalau leiya tak boleh nak hadapi semua tu,Allah Maha Mengetahui segalanya.maaf andai ada salap silap sepanjang bicara.

lieya syaira said...

Halimaton Saadiah Ngah Latip
yer. mmg lieya serahkan semua nya pd ALLAH. xde silap silap bicara pon. =)

shark said...

aisey..
rasa nk nangis lak baca:)

Shaznina Sofia said...

lieya... awk dgr sini... awk mmg baik.. tp dye mgkn bkn utk awk.. ad jodoh yg lebih terbaik lg allah simpan kn utk awk.. awk kne sabar k..

Anonymous said...

xtau rr nak ckp apa...
Just hoping, wishing+praying 4 u n Inche Jade...
=]
itu la.. dah pesan kawen cepat2.
Mr. Jade tu mmg slow, kan?!

anamizu kaito said...

salam kenal lieya,

cik ana dtg dr geng fiqra :) dari awal cik ana bace sampai habes.. terase sayu cik ana bace.. ape yg cik ana bleh ckp, lieya bykkan sabar tau.. insyaallah andai die jodoh lieya, he will be yours :)







luv,
cik ana

[ double you ] said...

salam perkenalan.

walaupun saya belum kenal awak.. tapi percayalah tetap ada sinar baru untuk awak di hadapan sana. sentiasa tabah, dear :)

syaz rini said...

dont give up dear..:)